Het voorjaar is traditioneel het moment voor leveranciers om zich te presenteren. Dat doen zij via webinars, via consultantsmeetings, klantencontactdagen of met een stand tijdens één van de beurzen.

Naast de op vele manieren verkrijgbare informatie ben ik op 12 april naar het jaarlijkse Digital Dutch Event geweest van KPN. Hier profileerde KPN zich wederom als de ICT-dienstverlener, waarbij de focus is gelegd op eenvoudiger klantencontact, het versterken van de infrastructuur in Nederland met 4/5G, LoRa (Long Range, Low Power IoT verbinding), NFV (Network Functions Virtualization) en NL-DC (co-locatie dienstverlening met datacenters van KPN) en het ontwikkelen van nieuwe business met nieuwe digitale dienstverlening  op het gebied van Cloud, IoT, Security, Big Data, Blockchain en AI.

 

Er is al jaren geen sprake meer van een telecombedrijf en dat werd hier nogmaals bevestigd.

 

 

Vijf dagen later was ik op Experience Avaya in Noordwijk. Hier was de boodschap vooral dat Avaya weer helemaal is herrezen vanuit de chapter 11 status. En om dat te bevestigen werden er allerlei nieuwe annonceringen gedaan rond costumer contactcenters en unified communications.

Op 19 april bracht ik een kort bezoek aan de beurs Zorg & ICT. Opvallend hier was dat veel communicatie-technologie wordt ontwikkeld voor demente ouderen die of langer thuis blijven wonen, in een verpleeghuis meer bewegingsvrijheid krijgen of die een korte opname in het ziekenhuis moeten doormaken. En natuurlijk waren de bekende leveranciers weer vertegenwoordigd met focus op de zorgsector.

Er volgen nog meer consultant
meetings, maar daar zal ik later nog over berichten.

MEcom Consulting houdt u op de hoogte en blijft op de hoogte.

Voorjaar, beurzen- en seminartijd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *